Direktlänk till inlägg 30 september 2010

Torsdag

Av Lisa - 30 september 2010 14:39

Efter alla mina dieter hit och dit vet jag inte riktigt längre vad som är normalt. Tränar gör jag för att sysselsätta mig och må bra men innerst inne vill jag ju även gå ner i vikt.


Så här ser min dag ut idag:


40 min crosstrainer


frukost: 2 grova mackor ca 200 kcal


lunch: pasta, kyckling, sallad ca 500 kcal


mellis: äpple ca 100 kcal


40 min promenad


middag: ca 500 kcal


step/core 60 min


mellis: flingor, youghurt ca 200 kcal


Är detta lagom????


Nu skall jag iaf gå ut på den där promenaden, bryta av pluggningen och förhoppningsvis komma in med ny energi och motivation till att läsa resterande 100 sidor som är målet för idag.


 
 
paprika

paprika

1 oktober 2010 12:15

Ja vet hur du känner, har inte heller en aning om vad som är "normalt" att äta, alltså mängd! totalt förstört den förmågan. Äter alltid för lite för att jag är så rädd att få i mig för mkt!

MEN, jag har börjat träna med en PT och fick kostschema av honom i måndags. Så om jag jämför de du äter med det som jag äter nu, som han sagt till mig, så ser de perfekt ut! Du tränar ju dessutom en massa! Ja tränar max en timme om dagen, har ett stillasittande jobb och äter ändå sådär som du gör. Var inte orolig för det! Äter man för lite gör inte kroppen sig av med någonting! De är ju en sund inställning till mat och träning som vi strävar efter att kunna hålla livet ut, eller hur!?

Fortsätt kämpa, du är grymt duktig :)

http://paprikas.blogg.se

 
h2o

h2o

2 oktober 2010 19:03

alltså.. det låter helt okej. du skulle liksom kunna äta mer frukost och mellis (alltså om du vill stå still och träna för att liksom få mer muskler). men äter du sådär och tränar så mycket som du gör kommer du ju gå neråt.

så eftersom att du tränar så mycket skulle du kunna öka på maten. och hursomhelst borde du trycka in en proteindrink efter träning för att då går proteinet direkt till musklerna :) 0.75dl proteinpulver är ca 100kcal och sen blandar man det med 2 dl vatten eller mjölk. ärligt talat är det godare med minimjölk och då blir det ju sammanlagt 170kcal

http://vatten.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 17 december 2010 21:03

Vill du ha adressen?

Av Lisa - 17 december 2010 19:36

http://kroppsbild.wordpress.com/

Av Lisa - 17 december 2010 19:07

Jag borde städa, tvätta, träna, köpa klart julklapparna.. Istället har jag sovit bort dagen och ligger nu i soffan med en godispåse och har tv:n på i bakgrunden. Jag är ensam och vill endast vara ensam. Eller jag intalar mig själv det. Jag är inte nö...

Av Lisa - 14 december 2010 12:03


Har miljoner saker att göra. Än så länge har jag fått gjort lite skolarbete samt lagat massa matportioner. Snart skall jag äta lunch och sedan dra till gymmet och gå en timma eller om jag går först och äter sedan. Hmmm får se. Att se denna bild ger m...

Av Lisa - 13 december 2010 21:27

Glad Lucia på er alla. Hur många har tänkt att det är Lucia eller märkt av de? Inte jag iaf. Har haft en sjukt seg dag i skolan, varit så jävla trött. Kanske inte så konstigt då jag sover dåligt nu för tiden och drömmer massa verkliga saker. Sen var ...

Presentation


En tillflyktsort.

En fantasivärld.

En kompis.

En sysselsättning.

En planering där smalt är drömmen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om man ställde upp alla kineser i ett led. Hur många varv runt jorden skulle då det bli?
 1 varv
 3 varv
 7 varv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards