Alla inlägg under juli 2010

Av Lisa - 29 juli 2010 20:31

Detta blir en ny kategori. När jag haft en dag där jag mått bra till 100 % ger jag mig själv en stjärna.


Idag är en stjärn dag! Jag har haft det roligt på jobbet, jag tog en promenad direkt efter jobbet vilket gav mig ännu mer energi, jag har ätit god och nyttig mat, jag börjar se en enda på hur min lägenhet skall se ut när allt är färdigt, jag har tänt massa ljus, det ösregnar ute, jag har mått bra i min ensamhet.


Av Lisa - 29 juli 2010 18:26

Nu har jag hunnit promenera i en timma i regn, hur skönt som helst, duschat länge länge, kollat gossip girl, ätit äpple. Just nu käkar jag middag, lasagne. Ett rött ljus gör mig sällskap. Jag vet jag har sagt det förut men jag får höst-känslor. Ni vet, myskänslor. Man kan tända ljus, det är lite halv-dunkelt inne. Man behöver inte vara ute. Det är liksom helt ok att bara ligga i soffan. Jag gillart! Nu skall jag läsa ikapp bloggar! Thank gud för bloglovin :)

Av Lisa - 29 juli 2010 13:45

Igår när jag gick i stan kände jag bara, är det ett sånt här liv jag skall leva. Men faktum är ju att när jag väl nått mitt mål så kan jag ju äta som alla andra. Förr har jag gjort misstaget att jag inte bestämt mig innan vad jag skall väga och det har resulterat i ständigt bantande och ojämnt vikt. Jag har tänkt förska komma ner till 55kg. Det kommer bli tufft men jag vill dit. Säg att jag är där till våren. Så med andra ord, till våren kan jag leva som alla andra och behöver inte vara rädd för kalas, godis ibland, alkohol när jag vill osv.



Av Lisa - 29 juli 2010 13:30

    

Av Lisa - 29 juli 2010 13:14

Ute öser regnet ner men det gör inget för jag är på kanon humör hittills. Jobbet går fint och jag mår som bäst där. Älskar att det finns något att göra hela tiden och att det är stressigt. Tiden bara springer iväg. När jag kommer tillbaka efter lunch har jag bara 1.15 h kvar. Frågan är bara vad jag skall göra i eftermiddag. Borde motionera eller typ röjja ur och flytta en möbel. Men det känns ju inte så särskildt lockande! På jobbet räknar man tiden tills man slutar man när jag väl slutat tappar jag all energi, ork och glädje och blir apatisk. Så himla konstigt. Det är ingen på jobbet som skulle kunna gissa hur inaktiv och deppig jag är när jag kommer hem för jag är verkligen inte lat där och humöret är oftast i topp.

Av Lisa - 29 juli 2010 05:29

Somnade tidigt igår trots all sömn under dagen. Sov helt ok, - mardröm, ursch... Mor kom en sväng på kvällen och vi konstaterade att jag nog är deprimerad då jag inte tycker något är roligt just nu. och att jag på jobbet mår bra men så fort jag kommer hem rasar totalt.

Ställde mig på vågen imorse, kunde inte låta bli. Den visade neråt igen, skönt men jag litar inte på den. Därför skriver jag inte ut några siffror förän måndag. Kommer troligtvis inte visa samma då, känns som jag säkert inte kommer ha gått ner då. Tänk att en våg kan styra så mycket...


Dagens planering:


frukost: som vanligt 2,5p


mellis: som vanligt 4p


lunch: potatis,lax 6p


mellis: frukt 0p


middag: lasagne 6p


mellis: som vanligt 1p


Totalt: 19,5p/20p



Av Lisa - 28 juli 2010 18:21

Vilken dag. När vi kom till ikea var jag redan trött och hade lågt blodsocker men vi fick uträttat en del och drog vidare in till stan för att börja med lunch. Då började hela cirkusen eftersom det inte fanns någon sallad där vi tänkte äta och jag visste verkligen inte vad annat jag skulle ta. Höll på att börja ill-grina men efter många om och men fick jag iaf min sallad. Ungefär efter detta var mitt humör i bott så någon vidare skön och bra dag blev det aldrig. Gick någon mer timma på stan innan vi tog bilen hem. Någonstans på vägen började min kropp skrika efter choklad och sömn. Så fort jag kom en la jag mig, käkade 2 mackor och sedan 3 knäcke och somnade. Någonstans i drömmen eller i vaket tillstånd jag vet inte, bestämde jag mig iaf för att köpa godis till kvällen då dagen ändå var förstörd. Men jag sov ända till 18 och när jag väl började räkna vad jag ätit idag blev det trots allt inte så mycket och att hetsa i mig godis blev inte så viktigt längre.


Detta har jag ätit hittils


gröt 2,5p

kyckling, sallad, majs, annanas 4p

3 äpple

2 grova mackor 4p

3 husman 1,5p

saltgurka 1p

Totlat: 13p


så jag tänker istället hoppa middagen efter alla mellanmål jag tryckt i mig och istället ta 2 dl mini keso och blåbär och sluta på 15p/20p. Hoppas jag klarar det. Är helt färdig både känslomässigt och i kroppen. Att gå på stan är verkligen skit-jobbigt. Jag jämför mig med alla andra hela tiden och känner mig så värdelös och ful. Jag kan liksom inte koncentrera mig. Jag vet inte vem jag är längre och att se människor som tydligt uttrycker sin stil gör mig jättestressad för egentligen skulle jag också vilja göra det men jag vet inte vad jag har för stil, eller vem jag är! Nu lär det dröja innan jag åker och shoppar igen. Både älskar och hatar att shoppa. Konstigt!



Av Lisa - 28 juli 2010 15:23

Som jag hade sett fram emot denna dagen. Och vilken flopp det blev. Vill bara dra ett stort sträck över allt.


Tom, förvirrad, ledsen, hungrig, missnöjd, ful, fet, trött, orkeslös, nedstämd = dagen på stan och ikea. Nu sängenoch tycker synd om mig själv.

Presentation


En tillflyktsort.

En fantasivärld.

En kompis.

En sysselsättning.

En planering där smalt är drömmen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om man ställde upp alla kineser i ett led. Hur många varv runt jorden skulle då det bli?
 1 varv
 3 varv
 7 varv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards