Alla inlägg den 24 juli 2010

Av Lisa - 24 juli 2010 21:07

  

Av Lisa - 24 juli 2010 18:45

Japp. Ni förstår säkert själva att jag tog på mig offertröjan och tyckte så synd om mig själv att jag "unnade mig" godis. Det började redan på jobbet och sedan har jag sovit två timmar. Nu lagar jag mat och har en godispåse som väntar på mig. Jag är knäpp. Men jag håller vad jag lovar om måndag. Då blir det enda dagen på veckan som vägningarna sker. Kan inte små-väga mig så som jag gjort det sista. INTE BRA!!!


Nu blir det snart tacofärs (nötkött + krydda från alpnäring, inget tillsatt socker i den), fullkornspasta, majs och sallad ihop med lite gossip girl. min nya vän! Gossip girl boxen haha!


  

Av Lisa - 24 juli 2010 11:28

Tidig lunch idag då vi är kort om folk på lördagar. Lyckades smita undan förmiddagsfikat så jag fick fika för mig själv och kunnde käka min grova macka och dricka mitt te. Alla andra käkar stora mackor, dricker juice sov. Jag skäms lite när jag tar fram mitt lilla paket.


Idag är jag inte på bra kämpar-humör känner jag dock. Alltså efter fikan vid halv tio började rastlösheten och paniken smita sig på mig. Hetssuget är stort likaså tankarna på godis och att "börja om" på mådag. Då jag ändå inte haft någon riktig vägdag tänker jag att jag skall börja köra måndagar. Och eftersom vågen inte visade något roligt imorse så känns det som att jag lika gärna kan "börja om" på måndag och alltså unna mig godis ikväll och kanske även imorn för att ta mig igenom den långa arbetsdagen också. Jag hör ju själv vad dumt det låter. "Unna mig" godis. Anledningen till att jag ser ut som jag gör är attt jag just "unnat mig" och tillåtit alla dessa sjuka jävla hetsätningar. Jaja. får se hur detta slutar. Nu är jag iaf mätt och inte lika stressad i kroppen. ååå vad jag hatar detta... Livet är botten. Händer ju inget roligt. Vet inte ens vad jag skulle tycka vara roligt att göra längre heller. För en vecka sedan fick jag ett supergulligt sms från en viss person. Det stärkte mig och fick mig att sväva någon dag eller två. Mer sånt till lviet, snälla !!! Men det kanske kommer när jag väl fort bort allt fett... Bläää för mig själv och mitt fula tryne!


Dagens känns såhär

     


men borde kännas så här

  

det är ju lördag för tusan.......




















Av Lisa - 24 juli 2010 05:30

Idag hade jag gärna legat kvar i sängen. Sov gott när klockan ringde. Men nu är jag snart färdig för att ta mig ann denna dag också. Snart är klockan 15 och jag slutar. Antar att det blir sängen som vanligt. Ursch vad jag tycker synd om mig själv haha. Patetisk som vanligt!

Tyvärr gjorde jag misstaget och ställde mig på vågen förut. Den visade inte som jag ville men jag vet ju innerst inne att man inte ska väga sig varje dag. Jag får änna skylla mig själv. Och detta skall inte få förstöra din dag Lisa. Snälla kämpa och tänk på vägningen i nästa vecka istället. Förhoppningsvis nere på 72 något... INGET GODIS IDAG BARA FÖR DETTA!!!


Dagens matschema:


gröt 2,5p


1 grov macka 2p


kyckling, potatis 4p


godis???


tacofärs, pasta, majs, ketchup 10p


godis???


INTE BRA!

Presentation


En tillflyktsort.

En fantasivärld.

En kompis.

En sysselsättning.

En planering där smalt är drömmen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om man ställde upp alla kineser i ett led. Hur många varv runt jorden skulle då det bli?
 1 varv
 3 varv
 7 varv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards