Alla inlägg under juli 2010

Av Lisa - 17 juli 2010 09:11

Lördag, ledig och regn. Jag njuter!


Vikt: 73,9

- 1,4 kg

Totalt: - 5,2 kg !!!


Herregud. Trodde inte vågen skulle vara så snäll mot mig. Kanske därav mitt goda humör denna härliga lördag.


Gårdagskvällen var dock ingen hit. Ni förstår, det är en form av festival där jag bor. Och folk är princip as-packade och bara lullar runt. Jag hatar sånt. Blir så rastlös. När jag har druckit vill jag typ dansa eller sitta och prata med folk. Inte bara gå omkring och känna sig som en myra i en myrstack. Nu var jag nykter igår och var antagligen ännu mer otålig. Sen var jag vrålhungrig med då jag åt middag vid 18 och sedan inget mer. Var så jävla nära på att vräka i mig något innan vi åkte hem vid 01. Men jag stod emot och käkade ett äpple och en grov macka med te när jag kom hem. Det är jag väldigt glad för idag!


Lärdom: Bli aldrig för hungrig. Då kommer hetstankarna och ge-upp idéerna!


Nu skall jag strax fixa mig ett nytt bredband, hälsa på farmor och farfar som jag inte träffat på 100 år och sedan får vi se vad dagen bjuder på. Tror det kan bli ett och annat gossip girl avsnitt och några koppar te.


Dagens mat:


9,00 1 grov macka 2p


13,30 lasagne 6p


16,30 frukt


19,00 kött, potatis 5p


24,00 2 grova mackor 4p


Totalt: 17p/20p


Något såhär skulle jag velat se ut idag!


    

Av Lisa - 16 juli 2010 17:54

Två avsnitt senare av Gossip Girl och en duschat måste jag nu sätta fart och blåsa håret, platta håret, spreja som fan, sminka mig, hitta något att ta på mig, äta... ORKA... En utgång med vännerna väntar men jag skall vara nykter och köra. Vill inte vara trött och bakis imorn. Men fan vad jag hatar att göra mig iordning.


Alltså Elin Kling är fanimej snyggast i Sverige enligt mig! Avundsjuk!

  

Av Lisa - 16 juli 2010 15:52

Förlåt för dålig uppdatering idag men jag hann inte blogga på lunchen. Nu är jag iaf hemma och har tagit helg. Så skönt! Men jag är väldigt trött så det blir nog inte så många knop gjorde tyvärr. Nu skall jag lägga mig och kolla gossip girl, dricka te och förhoppningsvis slumra till lite. Hörs senare ikväll!



Av Lisa - 16 juli 2010 05:36

Hej!


Jag har sovit hemma hos päronen inatt för dels ville jag inte vara själv igår och dels så har jag inget internet hemma för stunden. Och utan mitt liv här vid datorn känns jäkligt tomt. Detta medförde att jag inte kunde väga mig nu på morgonen. Men igår när jag var hemma och duschade snabbt på eftermiddagen hoppade jag på vågen och då visade den under 76 kg. Så jag känner mig lugnare igen vad gäller viktminskningen efter tisdagens övertramp.


Dagens matschema:


5,30 gröt 2p


9,00 2 grova 4p


12,00 lax, potatis 6p


15,30 frukt 0p


18,00 kött. potatis 5p


21,00 keso, frukt 1p


01.30 1 grov macka, äpple 2p


Totalt: 19p/20p


Nu jobb! Hörs på lunchen!


  

Av Lisa - 15 juli 2010 21:00

          

  

Av Lisa - 15 juli 2010 19:30

Skorna är nu inhandlade så nu är det bara att ta tag i promenaderna också!

Är kvar hos päronen, fått grillat kött, tagit ett bad. Dricker nu te och skall strax krypa ner i sängen. Japp, är så himla trött alltså. Även om jag sov i två timmar i eftermiddags. Men har fått de två första säsongerna av Gossip Girl så jag tänkte kolla några avsnitt först. Men nu skall jag läsa bloggar, känns som många tagit "semester" dock. Tråkigt och tomt utan nya inlägg..


Later skater girls! Ett inspirationsinlägg kommer upp innan kvällens slut! Nu kämpar vi!

Av Lisa - 15 juli 2010 18:29

Pasta fullkorn 2 dl okokt (70g) = 3p


Potatis valfri mängd = 2p


Råris 0,5dl okokt = 2,5p



Presentation


En tillflyktsort.

En fantasivärld.

En kompis.

En sysselsättning.

En planering där smalt är drömmen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om man ställde upp alla kineser i ett led. Hur många varv runt jorden skulle då det bli?
 1 varv
 3 varv
 7 varv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards