Alla inlägg den 2 juli 2010

Av Lisa - 2 juli 2010 18:50

SÅ himla när har jag varit idag att bryta ihop och trycka i mig massa godis, framför allt plopp och center. Efter jobbet fick jag en svacka, kände mig orolig, små-hungrig och rastlös. Jag kunde inte slappna av utan det enda jag kunde tänka på var plopp och godis. Nu satt vi ute på en klippa och inget sådant fanns med som tur var, lösningen blev ett äpple, en nektarin och lite melon. Därefter blev det middag och jag åt mig mätt. Suget försvann! Däremot kändes det som all den frukten blev för mycket. En del av mig ville efteråt bara åka raka vägen hem och köpa den där feta godispåsen. Och för några dagar sedan hade jag gjort det. Men jag försökte fråga mig själv vad jag tror jag kommer må bäst av imorgon. Vakna och känna obehaget efter en kväll med godis och onyttigheter ( i stora mängder eftersom jag aldrig kan äta små) eller vakna och känna att resan neråt i vikt fortsätter. Jag valde det sista!


Jag kan fortfarande känna att dessa tre furkter är förmycket men samtidigt får man äta valfri mängd frukt enligt viktväktarna eftersom det innehåller 0 p. Givetvis kan man inte möla kilovis med frukt men jag anser,eller försöker övertyga mig själv om att, 3-4 frukter idag är bra. Mycket bättre än godis som det hade blivit istället.

Av Lisa - 2 juli 2010 12:38

Stress, stress, stress på jobbet. Stressar så jag tappar mat-lusten. Väldigt ovanligt för min del ;) Men 2,5 h kvar, sedan helg och då blir det sol och bad för hela slanten och lite fest :)

Av Lisa - 2 juli 2010 05:30

Vikt : 77,7 kg

- 1,1 kg med viktväktar-mat på 4 dagar. 

Totalt - 1,4 kg


Skall strax dra till jobbet. Sista dagen innan helg, skönt! Vädret är på topp, förhoppningsvis väntar en rolig helg, vågen visar neråt. GÖTT MOS!


Dagens matschema:


frukost: gröt, lättmjölk (2,5 p)


mellis: 2 grova mackor (4 p)


lunch: potatis, kyckling, ketchup (6 p)


mellis: frukt


middag: benfri kotlett, potatis (6 p)


mellis: frukt ev. keso (1 p)


Totalt 19,5 p

 

  

Presentation


En tillflyktsort.

En fantasivärld.

En kompis.

En sysselsättning.

En planering där smalt är drömmen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om man ställde upp alla kineser i ett led. Hur många varv runt jorden skulle då det bli?
 1 varv
 3 varv
 7 varv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards