Alla inlägg under juli 2010

Av Lisa - 15 juli 2010 12:59

Nu har jag precis slutat, ätit lunch och blivit gör trött. Så nu blir det sängen någon timma. Ute regnar det. I eftermiddag blir det stan och inköp av nya joggingskor. Fått lön idag! Jejj!


När jag stod och grejade på jobbet fick jag en tanke. Jag kommer leva ensam hela mitt liv. Den tanken har jag haft många gånger men jag har aldrig förut varit så säker på det som jag är nu. Fördelarna är givetvis färre än att leva ihop med någon annan men jag kan ju om jag vill äta choklad när jag vill, gå på olika dieter när jag vill, handla massa onödiga kläder och väskor och skor. jag blir lite upprymd bara jag tänker på det! Jag tror helt enkelt jag skall lägga ner allt som har med killar att göra. Bara tänka på mig själv och mina behov.


19,28 KORKAT!vem fan vill leva ensam?


  

Av Lisa - 15 juli 2010 05:36

Jag somnade tillslut, jag lever!

Imorn väntar vågen, spännande. Can´t wait. Jag får inte ha gått upp bara. Fan alltså. Snälla, låt mig ha gått ner lite lite bara.

Idag har jag en kortdag. Borde städa min lägenhet men vädret är fantastiskt ju. Kanske bad?! Känner visserligen inte alls för det. Känns som jag kommer vara superrastlös om jag ska försöka ligga stilla på en badplats. Men det är varmt och vad tusan gör man annars i denna värme?


Dagens matschema:


frukost - gröt 2p


mellis - 2 grova mackor 4p


lunch - pasta, kyckling, sallad, ketchup 6p


mellis - frukt 0p


middag: grillat kött, potatis, sallad 5p


mellis - 1 dl keso, frukt 1p


TOTALT: 17p/20p


     

Av Lisa - 14 juli 2010 22:49

Borde verkligen sova då klockan ringer på 05.10 imorn men alltså jag är typ inget trött. En massa bra musik har gjort mig pigg, och en sak till. Hela kvällen har de liksom passerat helikoptrar här utanför. Hur ofta händer det?! När jag gick ut för att stänga av vattnet stod grannarna och pratade och jag hörde hur de frågade, var landade den? Jag har ju som sagt haft hög musik på så jag fattade inte att den måste landat nära här. Det enda jag kan tänka på nu är att en fånge är på rymmen:) och att polisen letar febrilt efter den. och här har jag suttit i ett mörkt hus, med hög musik på och altandörren öppen i vardagsrummet. Och nu skall jag strax lägga mig ensam... Jises :)


Här kommer drömkroppen för denna dag!

  


Nu skall jag ta ett bad och försöka bli trött! Hörs imornbitti!



Av Lisa - 14 juli 2010 21:06

Av Lisa - 14 juli 2010 20:56

- Tröstäta löser ingenting, det går att stå emot!

- Sysselsätta dig undertiden!

- Tids nog går obehagskänslorna över

- Du går starkare därifrån genom att ha härdat ut. Du kan då vara stolt!




Av Lisa - 14 juli 2010 18:59

Nu är jag hemma efter denna långa dag. Det har gått bra men vid fikarasten kom massa negativa tankar över mig. Alla andra är så jävla bruna just nu. Smala, fina, fräscha, lediga... Själv är jag

                                       1, ett fetto

                                       2, blek

                                       3, ful

                                       4, korkad och dum i huvudet!


Det känns som att jag inte har något i denna värld att göra. Vad fyller jag för funktion egentligen?! Jag bara känner mig så uppgiven alltså. På ett sätt vill jag bara skita i allt. Ta en stor fet godispåse och möla i mig den. Någonstans tror jag att det ska hjälpa. Givetvis dövar jag känslorna för stunden men resultatet i längden blir ju inte så bra. Ikväll får jag nog sitta på mina händer om jag skall klara denna kväll utan att gå utanför min matplanering. BAJS säger jag bara!




Av Lisa - 14 juli 2010 13:23

Jaha, då var det mat igen då. Känns som man inte gör annat än äter. Det som är så himla bra med att äta enligt viktväktarna är att jag inte går hungrig. Eller jag är sällan hungrig. Reglbundenheten är a och o, och mitt godissug som vart enormt under denna vår är i princip borta.



  

Av Lisa - 14 juli 2010 05:55

Godmorgon världen! Då kör vi igen då! Härligt!!! Åt massa mackor i går med smör och ost, som sagt lite godis och lite jordnötter. Aldrig någon rikigt mat. Hmm, inget bra men jag orkade inte bry mig bara. Gjort är gjort! Nu, nya tag! Längtar tills mina kläder börjar hänga. Ååå tänk känslan. Förr eller senare kommer jag dit. Det lugnar jag mig med just nu.


Skulle gärna vilja ha fotbollsspelaren Peter Crouchs tjejs kropp.


  

 

Dagens matschema:


6.00 gröt 2p


9.00 2 grova mackor 4p


12.00 lax, potatis 6p


16.00 äpple 0p


19.00 lasagne 6p


21.00 1 dl minikeso, hallon 1p


Totalt: 18p/20p





Presentation


En tillflyktsort.

En fantasivärld.

En kompis.

En sysselsättning.

En planering där smalt är drömmen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om man ställde upp alla kineser i ett led. Hur många varv runt jorden skulle då det bli?
 1 varv
 3 varv
 7 varv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards