Alla inlägg under augusti 2010

Av Lisa - 19 augusti 2010 12:31

Jag har nog inte nämnt det för er förut men jag har faktiskt en riktig passion här i livet. Jag älskar inredning. Jag har nog fått det mest från pappa men även min mamma gillar rent och snyggt.


Jag tänkte därför börja med en ny kategori, kanske mest för min egen skull. Men eftersom jag samlar stora dela av mitt liv här så tänkte jag även samla inredningsinspiration. Kul att ha och gå tillbaka och titta på om nått år eller så.


Älskar detta köket, väldigt sugen på svart och vitt golv i mitt kök. Fast i större plattor.



Av Lisa - 19 augusti 2010 05:36

3 dagars jobb kvar av denna sommar. Ute är det nu halv-mörkt, det känns att hösten är på väg.


Dagens matschema:


gröt 2p


2 grova rågbröd 4p


veg. lasagne 5p


äpple 0p


pasta fullkorn, kyckling, ketchup, sallad 6p


2 dl minikeso, blåbär 2p


Totalt: 19p/20p


Jag försöker för tillfället flytta lite av mitt fokus till att hjälpa en vän. Så ikväll ska vi på bio och förhoppningsvis hinna prata lite. Hon har viktångest och tydligen försökt spy. Hon vet om mina problem. Är det något jag kan så är det detta. Svårt att hjälpa mig själv men allt jag lärt mig finns inom mig och hon skall banne mig inte åka på någon jäkla ätstörning. Det säger jag bara. Men en sak står jag fast vid, jag tänker aldrig tips någon att börja banta. Det är tack vare bantning som jag blev sjuk. Man kan må bra utan att banta. Det är min nya teori. Så länge man håller sig ifrån det så tror jag man lättare håller vikten lättare för då sker inte jojo-bantning som jag anser är det farligaste för ens vikt och viktuppgång. Finns väl ingen som inte banatat och sedan gått upp...


Hörs på lunchen!!!

 

Av Lisa - 18 augusti 2010 21:59

Sitter i soffan. Försöker peppa en av vännerna som jag var med igår. Hon mår inget vidare. Ätit keso och varma blåbär. Hur gött som helst. Jobbet gick fint och idag får jag nog banne mig ge mis själv en stjärna. Japp, dagen har övervägande varit bra. Jag har mest mått bra!




Av Lisa - 18 augusti 2010 10:19

Klarblå himmel. Hög luft. Powerwalk gjord och jag nöjt. Helt stilla ute. Jag mår bra idag. Kommit på att jag oftast mår som bäst när jag inte är hemma. Men nu skall jag slänga mig lite till i soffan sedan laga mat.


Dagens matschema


frulle 2p


mellis 0p


lunch 5p


middag 6p


mellis 2p


totalt: 15p


- promenad 60 min

Av Lisa - 18 augusti 2010 07:09

God morgon. Vågen visade 72,1 kg imorse. Gud vad skönt. Nu är det "bara" ca 15 kg som skall bort emot 20 som i början av sommaren. Ne men positivt tänk, detta kändes jävligt bra.


Jobbar kvällen idag så lite ledig nu. Får se om jag lyckas ta mig före något, nu skall jag iaf ta täcke och kudde, frullen, och krypa ner i soffan och kolla film. Mysigt!

Av Lisa - 18 augusti 2010 06:34

Image and video hosting by TinyPic

Av Lisa - 17 augusti 2010 23:29

Jag klarade det. Stod emot både vin och pizza. Ok, åt två geisch och lite frukt men fan vad nöjd jag känner mig. Ännu goare känns det med sovmorgon efter en helmysig och super trevlig kväll. Känns som jag äntligen börjar hitta några jag vill umgås med och som jag trivs med.


Så, over and out för tonight.

Nu

Av Lisa - 17 augusti 2010 18:43

sitter jag i soffan. Ätit en god middag, sallad med kyckling och majs. Ikväll har jag lovat att ansluta mig till en vinkväll.jag jobbar kort pass imornkväll så kan inte med att säga nej. Jag tänker dock köra på cola light. Men, hör och häpna, det skall faktiskt bli lite skönt att gå iväg ifrån lägenheten. Klä upp sig lite, sminka sig. När jag jobbar annars och under veckorna ser jag mer ut som sju svåra år.


Nu är jag mest bara stressad för senare ikväll/natt när jag kommer hem och är själv. Vill inte ligga och vrida mig och tänka. Orkar inte tänka me och deppa. Kan jag få vara glad? Men måste hitta något att vara glad åt. Tips någon?

Presentation


En tillflyktsort.

En fantasivärld.

En kompis.

En sysselsättning.

En planering där smalt är drömmen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om man ställde upp alla kineser i ett led. Hur många varv runt jorden skulle då det bli?
 1 varv
 3 varv
 7 varv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards